Ontvang een Gratis UX/UI-Audit!

Blomsterprenumeration.se

Wekelijks designerboeketten bij jou thuisbezorgd. Abonneer je nu!
Belangrijkste resultaten
icon1
45%
toename in online verkoop

Magento Support

Case 1: MAATWERK VOOR DE CHECKOUT-MODULE

Uitdaging

 

De klant wilde de functionaliteit van de GoMage LightCheckout-module uitbreiden, die ze al meer dan drie jaar gebruikten. Ze hadden behoefte aan een uitgestelde leveringsoptie voor gebruikers die zich abonneren op een wekelijkse bloemenbezorging.

 

Oplossing

 

Ons team ontwikkelde een aanvullende module voor GoMage LightCheckout, waarmee een uitgestelde abonnementsfunctie werd toegevoegd.


De complexe functionaliteit van deze modulde, geïntegreerd met het Magento-beheerpaneel, stelt de klant in staat om het aantal dagen in te stellen waarmee de start van het abonnement wordt uitgesteld en de verwerkingstijd van de eerste bestelling te bepalen.

 

Daarnaast hebben we de functionaliteit van de standaard leveringsplanner uitgebreid. Hierdoor wordt de startdatum van het abonnement, inclusief het ingestelde uitstel, automatisch weergegeven wanneer een gebruiker de bezorgdagen selecteert.

Resultaat

Een gebruiksvriendelijke en flexibele checkoutpagina stelt gebruikers in staat om gepersonaliseerde abonnementsopties te kiezen, inclusief de gewenste uitgestelperiode die de winkelier nodig heeft.

Case 2: INTEGRATIE EN MAATWERK VAN BETALINGSVERWERKINGSMODULES

Uitdaging

 

De klant wilde een nieuw betalingssysteem integreren dat niet alleen de mogelijkheid bood om de start van abonnementen uit te stellen, maar ook flexibele prijsberekeningen kon uitvoeren op basis van verschillende belastingstelsels.

 

Oplossing


In Zweden zijn de productprijzen in webshops gelijk voor zowel particulieren en bedrijven, maar de btw-verwerking verschilt. Particulieren zien prijzen inclusief 25% btw, terwijl zakelijke klanten prijzen exclusief btw krijgen weergegeven. Om dit onderscheid te maken, beheerde Blomsterprenumeration.se eerder twee aparte webshops met hetzelfde productaanbod, maar verschillende belastinginstellingen. Dit was niet alleen omslachtig, maar ook inefficiënt.


De klant wilde dit proces vereenvoudigen door over te stappen op Stripe als nieuw betalingssysteem, omdat dit platform de mogelijkheid biedt om met verschillende belastingtarieven te werken. Door meerdere bugs in de Stripe-module moest ons team eerst een grondige refactoring uitvoeren voordat de integratie met het Magento-beheerpaneel mogelijk was.

 

“We hebben de Stripe-module geherstructureerd voordat we deze integreerden met het beheerpaneel van de klant en een uitsteloptie voor abonnementen toegevoegd.”

De klant wilde dat het abonnement pas inging op de dag van de eerste bloemenbezorging en niet op het moment van betaling. Alleen heeft Stripe geen ingebouwde functie voor uitgestelde abonnementsstart, terwijl Magento dit wel ondersteunt.

  • Om dit op te lossen, herschreef ons team de Stripe-module, waardoor het proces nu als volgt verloopt:
  • De klant betaalt de bestelling.
  • De module creëert een bestelling in het Magento-beheerpaneel met de status ‘in afwachting’ en stuurt een gegevensverzoek naar Stripe.
  • Stripe maakt een proefabonnement aan.
  • Wanneer de proefperiode eindigt, start Stripe het echte abonnement en stuurt een signaal naar Magento, waarna de orderstatus verandert naar ‘voltooid’.
  • Bij elke nieuwe bezorging wordt de kaart van de klant automatisch belast. Stripe stuurt vervolgens een update naar Magento, dat direct een nieuwe bestelling aanmaakt met de status ‘voltooid’. Dit proces herhaalt zich tot het einde van het abonnement.

Met deze oplossing kon de klant een flexibel abonnementsmodel aanbieden dat volledig aansluit op de gewenste bezorgstructuur.

Resultaat

De module is met succes herzien en geoptimaliseerd, waardoor de nieuw geïmplementeerde functionaliteit betrouwbaar werkt. Op basis van de wensen van de klant activeert Stripe nu eerst een proefabonnement bij aankoop van een product, in plaats van direct het volledige abonnement te starten.

Case 3: BUXFIXING, TESTEN EN SERVERONDERSTEUNING

Tijdens de ontwikkeling van de Magento-webshop kwamen we verschillende technische uitdagingen tegen, die we succesvol hebben opgelost. Dit omvatte onder andere:

  • Problemen met sessies en cookies tussen twee webshops: We hebben het cookie-mechanisme geanalyseerd en SSL-certificaten voor beide winkels correct geconfigureerd.
  • Apple Pay-knop functioneerde niet correct: We hebben alle bugs opgelost en de module na uitgebreide tests succesvol geïntegreerd. Momenteel bieden we hier nog steeds ondersteuning voor.
  • Database-serverstoringen: Onze specialisten hebben de servers geoptimaliseerd en daarnaast HTML- en CSS-validaties uitgevoerd over de gehele website.

Om ervoor te zorgen dat alle geïntegreerde modules probleemloos werken, krijgt elke klant een toegewijde QA-engineer toegewezen. Deze specialist voert een zorgvuldig testproces uit, waarbij elke module eerst wordt getest in een interne ontwikkelomgeving. Zodra de functionaliteit is bevestigd, wordt de module verplaatst naar een staging-site, die identiek is aan de live webshop van de klant. Hier wordt opnieuw gecontroleerd of de module correct werkt en goed samenwerkt met andere onderdelen van de website. Dankzij deze stapsgewijze aanpak wordt het risico op fouten geminimaliseerd en worden verstoringen op de live webshop voorkomen.


Daarnaast hebben we GIT-versiebeheer geïmplementeerd, waardoor alle codewijzigingen veilig worden opgeslagen. Hierdoor kunnen eventuele updates moeiteloos worden teruggezet naar een eerdere stabiele versie als dat nodig is.

Ons team biedt volledige ondersteuning voor elke klant, zodat eventuele storingen of fouten zo snel mogelijk kunnen worden opgespoord en verholpen.

After migrating to Magento 2 which was quite new to us at that time, our site has got new features and improved performance. It was one of the key steps to our online sales increase.
We are very grateful to the GoMage professionals for their flexible approach to our needs and their help in the successful implementation of all our requirements.”

Michael Sullo

Founder, Restaurant Supply

Let’s TALK

image

GoMage is de omzetverhogende kracht van jouw team.

Begin een project met ons – en ervaar het zelf.