-
Diensten
GoMage is de omzetverhogende kracht van uw team..
Start een project met ons en zie de resultaten uit eerste hand.
Start een project met ons en zie de resultaten uit eerste hand.
Uitdaging
De klant wilde de functionaliteit van de GoMage LightCheckout-module uitbreiden, die ze al meer dan drie jaar gebruikten. Ze hadden behoefte aan een uitgestelde leveringsoptie voor gebruikers die zich abonneren op een wekelijkse bloemenbezorging.
Oplossing
Ons team ontwikkelde een aanvullende module voor GoMage LightCheckout, waarmee een uitgestelde abonnementsfunctie werd toegevoegd.
De complexe functionaliteit van deze modulde, geïntegreerd met het Magento-beheerpaneel, stelt de klant in staat om het aantal dagen in te stellen waarmee de start van het abonnement wordt uitgesteld en de verwerkingstijd van de eerste bestelling te bepalen.
Daarnaast hebben we de functionaliteit van de standaard leveringsplanner uitgebreid. Hierdoor wordt de startdatum van het abonnement, inclusief het ingestelde uitstel, automatisch weergegeven wanneer een gebruiker de bezorgdagen selecteert.
Een gebruiksvriendelijke en flexibele checkoutpagina stelt gebruikers in staat om gepersonaliseerde abonnementsopties te kiezen, inclusief de gewenste uitgestelperiode die de winkelier nodig heeft.
Uitdaging
De klant wilde een nieuw betalingssysteem integreren dat niet alleen de mogelijkheid bood om de start van abonnementen uit te stellen, maar ook flexibele prijsberekeningen kon uitvoeren op basis van verschillende belastingstelsels.
Oplossing
In Zweden zijn de productprijzen in webshops gelijk voor zowel particulieren en bedrijven, maar de btw-verwerking verschilt. Particulieren zien prijzen inclusief 25% btw, terwijl zakelijke klanten prijzen exclusief btw krijgen weergegeven. Om dit onderscheid te maken, beheerde Blomsterprenumeration.se eerder twee aparte webshops met hetzelfde productaanbod, maar verschillende belastinginstellingen. Dit was niet alleen omslachtig, maar ook inefficiënt.
De klant wilde dit proces vereenvoudigen door over te stappen op Stripe als nieuw betalingssysteem, omdat dit platform de mogelijkheid biedt om met verschillende belastingtarieven te werken. Door meerdere bugs in de Stripe-module moest ons team eerst een grondige refactoring uitvoeren voordat de integratie met het Magento-beheerpaneel mogelijk was.
“We hebben de Stripe-module geherstructureerd voordat we deze integreerden met het beheerpaneel van de klant en een uitsteloptie voor abonnementen toegevoegd.”
De klant wilde dat het abonnement pas inging op de dag van de eerste bloemenbezorging en niet op het moment van betaling. Alleen heeft Stripe geen ingebouwde functie voor uitgestelde abonnementsstart, terwijl Magento dit wel ondersteunt.
Met deze oplossing kon de klant een flexibel abonnementsmodel aanbieden dat volledig aansluit op de gewenste bezorgstructuur.
De module is met succes herzien en geoptimaliseerd, waardoor de nieuw geïmplementeerde functionaliteit betrouwbaar werkt. Op basis van de wensen van de klant activeert Stripe nu eerst een proefabonnement bij aankoop van een product, in plaats van direct het volledige abonnement te starten.
Tijdens de ontwikkeling van de Magento-webshop kwamen we verschillende technische uitdagingen tegen, die we succesvol hebben opgelost. Dit omvatte onder andere:
Om ervoor te zorgen dat alle geïntegreerde modules probleemloos werken, krijgt elke klant een toegewijde QA-engineer toegewezen. Deze specialist voert een zorgvuldig testproces uit, waarbij elke module eerst wordt getest in een interne ontwikkelomgeving. Zodra de functionaliteit is bevestigd, wordt de module verplaatst naar een staging-site, die identiek is aan de live webshop van de klant. Hier wordt opnieuw gecontroleerd of de module correct werkt en goed samenwerkt met andere onderdelen van de website. Dankzij deze stapsgewijze aanpak wordt het risico op fouten geminimaliseerd en worden verstoringen op de live webshop voorkomen.
Daarnaast hebben we GIT-versiebeheer geïmplementeerd, waardoor alle codewijzigingen veilig worden opgeslagen. Hierdoor kunnen eventuele updates moeiteloos worden teruggezet naar een eerdere stabiele versie als dat nodig is.
Ons team biedt volledige ondersteuning voor elke klant, zodat eventuele storingen of fouten zo snel mogelijk kunnen worden opgespoord en verholpen.
“After migrating to Magento 2 which was quite new to us at that time, our site has got new features and improved performance. It was one of the key steps to our online sales increase.
We are very grateful to the GoMage professionals for their flexible approach to our needs and their help in the successful implementation of all our requirements.”
Founder, Restaurant Supply
Begin een project met ons – en ervaar het zelf.
Ons team is uw gegevens al aan het beoordelen en bereidt de audit voor om uw bedrijfsgroei te ondersteunen. Het auditproces duurt doorgaans 4-5 werkdagen. In de tussentijd kunt u hieronder een gratis tijdslot inplannen voor een kennismaking met de audit.
Wij gebruiken cookies om je een betere gebruikservaring te bieden. Meer weten?